La Grande Combe (2937m) sítúra

A La Grande Combe (2937m) egy szuper alpesi jellegű sítúra. Eléggé hóbiztos (északi lejtő), és szezon végén vagy elején is jó választás.
Kiindulópont, közeli síterep A Col du Vars (2107m) hágó Ubaye oldalán, a második hajtűkanyar után, egy kis földút mellett kell parkolni (Intra Bas, kb 1700m, kb 2 autónak hely). A legközelebbi síterep Vars, de ehhez át kell kelni a Col de Vars hágón, de egyébként 5-10perc.
Útvonal Kb 1250m szint és viszonylag hosszú. Útvonal viszonylag egyszerű. A földúton enyhe lejtőn kb 5 perc sétával (ha jók a hóviszonyok, már sível is lehet kezdeni, de ezt a részt süti a nap, így gyorsabban eltűnik a hó), elérünk egy nagyon egyszerű fa gyalogídhoz, amin átkelünk a patakon. Utána sok lehetőség van, de az eleinte szűk völgyben elindulunk az erdőben felfelé. Ahogy az erdőből kiérünk, a völgy is kitárul, és kicsit szélesebb lesz. Kb 2200m-nél elérjük a Cabane de l`Infernet nevű kis juhászlakot (ami az összedőlés határán van). Innentől még jobban kitárul a völgy és kb 2300m-től már a csúcs is látszik. Itt mehetünk balra közvetlenebbül fel a gerincre, vagy a völgy közepén maradva megtámadva az utolsó meredekebb emelkedőt.
Más útvonalak Ebből a parkolóból is , és kb 300m-rel feljebbről is megmászható a Tete de Crachet, ami rövidebb.
Megjegyzés Elég elhagyatott völgy, sokkal kevesebben vannak, mint a szomszéd völgyben.  A lavinaveszélyre figyelni kell, mert azért meredek lejtők mellett haladunk. A csúcsgerincre is fel lehet sielni, ami különleges. Az utolsó 10 m-eket viszon gyalog kell megtenni.

Élményeim

Nem siettük el a dolgot, kb 9:15kor indultunk felfele, és kb 2-re értünk fel. Lefele a hó nagyon nehéz volt, mert nagyon változó volt a minősége. Porhó csak a csúcs közelében, de az is szélfútta, sűrű. Rajtunk kívül egy másik kettős partit láttunk csak a távolból. De ez is szép túra volt!

útvonal

útvonal 2

útvonal 3

Cabane de l`Infernet

05route 1

kozeledunk a csucs fele

a hegyoldal jobb oldalán kivehető egy út, ami a tunnel de parpaiilonba visz, de télen ez nem járható

utolsó lépések gyalog a csúcsra