Weissmies (4017m)

A Weissmies egy esztétikus és nem túl nehéz négyezres Svájcban.
Kiindulópont Saas Almagell (1670m),
Nehézség Délkeleti gerinc, PD- (II mászás), kb 1150m szint
Turistaház Almagellerhütte (2894m), félpanzió 63 CHF (igazolvány, matracláger), 1250m szint, kb 4 óra
Útvonal Nem túl bonyolult. A háztól a Zischbergenpass (3268m) felé az ösvényen, idáig kb 1.5ó. Innen két verzió van: (1) végig a geirncet követve, I-II-es mászással kb 3972m-ig, vagy (2) a nyugati oldalon a meredek törmelék vagy hómezőn egész addig, ahol a hó újra eléri a gerincet. Innentől kb 15 perc a csúcs, először egy havas gerinc, majd egy sziklás előcsúcs, majd ismét egy rövidebb gerinc. Kb 10 m elég keskeny volt.Lejövethez érdemesebb a hómezőt /köveket választani.
Felszerelés Hágóvas, jégcsákány azért kell. Valójában kötél nélkül is működik, ha biztosabbak vagyunk. Egyébként egy 30 m kötél elég lehet a gerincre és a sziklára esetleges biztosításhoz.
Egyéb túra Sokan keresztezik a csúcsot a délnyugati gerince Hochsaas felől, ez a gleccser nagyon hasadékos.
Megjegyzés Nagyon esztétikus, nem túl nehéz.

Élményeim

Útban Franciaországba dolgozni, megálltam Svájcban, hogy megpróbáljak erre a hegyre felmenni. Reggel Saas Almagellből 10:20 körül a torok és fülfájásom ellenére indultam el. Útközben ittam egy teát az Allmageller Almnál (kb 2150m), majd kb 14:20 körül értem fel a hüttébe. Másnap 5:20-kor indultam, (kb 6-ra világos lett) kb 6:35-re értem a Zwischbergenpass-hoz, majd onnan végig a sziklás gerincen (k 1-2-es szép de hosszú mászással) kb 3900m-ig mentem, ahonnan a havas gerinc kezdődik. A havas gerinc szép, egy 10m-es szakasz elég keskeny, van egy sziklás előcsúcs, majd kb 15 perc alatt, reggel 9-re értem a főcsúcsra. 4-en voltunk szólómászók aznap, mi értünk először a csúcsra, néhány perc különbséggel. Lefele elhagytam sziklagerincet, és a mellette levő hólejtőn ereszkedtem vissza a nyeregbe, és kb 11:30-ra értünk vissza a házba. Innen egy leves után 12:30-kor indultunk le a hegyről, majd kb 14:35-kor értünk Saas Allmagellbe. Kb 16:00-kor indultam el Franciaország felé a Simplon hágón át, és éjfélre meg is érkeztem!

Sajnos csak telefonos fotóim vannak, mert a legelején elvesztettem a fényképezőgépemet, és csak lejövet után derült ki, hogy valaki leadta a postahivatalban, és én pedig minden mindegy alapon a végén bementem megkérdezni őket. Szerencse…